• 4. ročník - Informatická výchova

        •  

           

          MATEMATIKA A PRÁCA  

                S INFORMÁCIAMI

           

           

           

          INFORMATICKÁ VÝCHOVA

           

          Informatická výchova

          4.ročník

          Poznámky

          Štátny vzdelávací program

          1

           

          Školský vzdelávací program

          0

           

          Spolu:

          1

           

           

           

           

           

           

           

           

           


          ZÁKLADNÝ PREDMET: INFORMATICKÁ VÝCHOVA

           

          1. Charakteristika vyučovacieho predmetu

           

          Informatika má dôležité postavenie vo vzdelávaní, pretože rozvíja myslenie žiakov, ich schopnosť hľadať riešenia problémových úloh a overovať ich v praxi s použitím IKT. Vedie k presnému vyjadrovaniu myšlienok a postupov a ich zaznamenaniu vo formálnych zápisoch, ktoré slúžia ako prostriedok komunikácie.

          Na 1. stupni ZŠ sa budujú základy informatiky a preto sa názov predmetu prispôsobil na informatická výchova. Poslaním vyučovania informatiky/informatickej výchovy je viesť žiakov k pochopeniu základných pojmov, postupov a techník používaných pri práci s údajmi a informáciami v počítačových systémoch. Vychováva k efektívnemu využívaniu prostriedkov informačnej civilizácie s rešpektovaním právnych a etických zásad používania informačných technológií a produktov. Toto poslanie je potrebné dosiahnuť spoločným  pôsobením predmetu informatická výchova a aplikovaním informačných technológií vo vyučovaní iných predmetov, medzipredmetových  projektov, celoškolských programov. Oblasť informatiky zaznamenáva mimoriadny rozvoj, preto v predmete informatická výchova je potrebné dôkladnejšie sa zamerať na štúdium základných univerzálnych pojmov, ktoré prekračujú súčasné technológie. Dostupné technológie majú poskytnúť vyučovaniu informatickej výchovy široký priestor na motiváciu a praktické projekty.

           

           

          Časová dotácia:

          • 4. ročník
          • 1 hodina týždenne/ 33 hodín ročne

           

           

          1. Ciele vyučovacieho predmetu

           

          Cieľom informatickej výchovy na 1. stupni ZŠ je zoznámenie sa s počítačom a možnosťami jeho využitia v každodennom živote. Prostredníctvom aplikácií primeraných veku žiakov získať základné zručnosti v používaní počítača. V rámci medzipredmetových vzťahov si žiaci pomocou rôznych aplikácií precvičujú základné učivo z matematiky, slovenského a cudzieho jazyka, získavajú vedomosti za podpory edukačných programov z prírodovedy a vlastivedy a rozvíjajú svoju tvorivosť a estetické cítenia v rôznych grafických editoroch. Dôraz sa pri tom kladie nie na zvládnutie ovládania aplikácie, ale na pochopenie možností, ktoré môžeme využiť pri každodenných činnostiach. Najvhodnejšie sa javí využitie programov určených špeciálne pre žiakov, prostredníctvom ktorých by sa zoznámili s najbežnejšími činnosťami vykonávanými na počítači.

           

           

           

           

           

           

          1. Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégii

           

          Pri voľbe vyučovacích metód a foriem prihliadame  na obsah vyučovania, na individualitu žiakov a klímu triedy tak, aby boli splnené stanovené ciele a rozvíjali sa kľúčové kompetencie žiakov pre daný predmet. 

          Pri výučbe informatickej výchovy využívame najmä:

          • riadený rozhovor (aktivizovanie poznatkov a skúseností žiakov)
          • výklad učiteľa
          • problémová metóda (upútanie pozornosti prostredníctvom nastoleného problému)
          • rozprávanie (vyjadrovanie skúseností a aktívne počúvanie)
          • demonštračná metóda (demonštrácia s využitím dataprojektoru)
          • prezentačná metóda (prezentácia s využitím dataprojektoru)
          • kooperatívne vyučovanie (forma skupinového vyučovania – napr. vo dvojiciach)
          • heuristická metóda (učenie sa riešením problémov)
          • samostatná práca žiakov (s pracovným listom, s počítačom, s internetom)
          • projektové, zážitkové vyučovanie
          • didaktická hra

           

           

           

          KOMPETENCIE – SPÔSOBILOSTI :

           

          kompetencia k celoživotnému učeniu sa

          • uvedomuje si potrebu učenia sa ako prostriedku sebarealizácie a osobného rozvoja
          • získava a spracováva nové informácie a uplatňuje rôzne stratégie učenia sa
          • dokáže kriticky zhodnotiť informácie a ich zdroj, tvorivo ich spracovať a prakticky využívať
          • kriticky hodnotí svoj pokrok, prijíma spätnú väzbu a uvedomuje si svoje ďalšie rozvojové možnosti

           

          sociálne komunikačné kompetencie

          • dokáže využívať všetky dostupné formy komunikácie pri spracovávaní a vyjadrovaní informácií rôzneho typu, má adekvátny ústny a písomný prejav situácii a účelu uplatnenia
          • efektívne využíva dostupné informačno-komunikačné technológie
          • vie prezentovať sám seba a výsledky svojej práce na verejnosti

           

          kompetencie uplatňovať matematické myslenie

          • používa matematické myslenie na riešenie praktických problémov v každodenných situáciách
          • používa základy prírodovednej gramotnosti, ktorá mu umožní robiť vedecky podložené úsudky, pričom vie použiť získané operačné vedomosti na úspešné riešenie problémov

           

          kompetencie v oblasti informačných a komunikačných technológií

          • efektívne využíva IKT pri svojom vzdelávaní, tvorivých aktivitách, projektovom vyučovaní a vyjadrovaní svojich myšlienok a postojov
          • nadobudol schopnosť prostredníctvom  internetu a IKT získavať a spracovávať informácie v textovej aj grafickej podobe
          • vie algoritmicky myslieť a využívať tieto schopnosti v reálnom živote
          • uvedomuje si rozdiel medzi reálnym a virtuálnym svetom
          • rozumie príležitostiam a možným  rizikám, ktoré sú spojené s využívaním  internetu a IKT

           

          kompetencie riešiť problémy

          • uplatňuje pri riešení problémov vhodné metódy založené na analyticko-kritickom a tvorivom myslení
          • je otvorený (pri riešení problémov) získavaniu a využívaniu rôznych, aj inovatívnych postupov, formuluje argumenty a dôkazy na obhájenie svojich výsledkov
          • poznáva pri jednotlivých riešeniach  ich klady i zápory a uvedomuje si aj potrebu zvažovania úrovne ich rizika
          • dokáže konštruktívne a kooperatívne riešiť konflikty

           

           

          kompetencie sociálne a personálne

          • efektívne spolupracuje v skupine, uvedomuje si svoju zodpovednosť v tíme, kde dokáže tvorivo prispievať pri dosahovaní spoločných cieľov
          • dokáže odhadnúť a korigovať dôsledky vlastného správania a konania a uplatňovať sociálne prospešné zmeny v medzi osobných vzťahoch

           

           

          1. Obsah predmetu 4. ročníka

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           

           


          Tematický celok

          Cieľ

          Obsahový štandard

           Pomôcky, edukačný softvér

          Výkonový štandard

          Prierezové témy, metódy práce

          Informačná spoločnosť

          Osvojiť si bezpečnosť pri práci.

          Bezpečnostné predpisy a pravidlá pri práci v učebni.

          Správne sedenie pri PC.

           

          Nástenka do počítačovej učebne.

          Zvýšiť vedomie ochrany zdravia svojho, aj svojich spolužiakov.Zoznámiť sa so

          základnými pravidlami

          práce na internete.

          OŽZ - bezpečnosť pri používaní elektrospotrebičov. Riadený rozhovor, problémová metóda, prezentácia.

          Princíp fungovania IKT

          Zopakovať základné vedomosti o počítači.

          Zopakovať základné časti počítača, prídavné zariadenia,

          ukladanie dokumentov.

           

          Prezentácia o častiach počítača, PL

          Poznať základné časti počítača – monitor, myš, klávesnica, prídavné zariadenia.

          Za pomoci učiteľa vedieť použiť tlačiareň a skener.

          Vedieť uložiť dokument.

          OSR - rozvoj schopnosti poznávania.

          Rozhovor, prezentácia – demonštrácia, samostatná práca.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Kresliť v rôznych programoch, tematické obrazy k

          sviatkom, výročiam,

          pohľadnice, pozdravy.

          Spustenie programu. Opakovanie základných nástrojov grafického editora.

           RNA, Skicár, Tux Paint www.Kerpoof.com,

          Získať zručnosti pri práci s grafickou aplikáciou.

          OSR, DV – cvičenie zručností.

          Prezentácia – demonštrácia, samostatná práca, kooperatívne vyučovanie.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Osvojiť si zručnosti pri tvorbe ilustrácie rozprávky,

          návrhu obalu na knihu,, reklamy.

          Využitie počítačovej

          grafiky v rámci

          medzi predmetových

          vzťahov.

           

          RNA, Skicár, Tux Paint

          Vedieť používať výber oblasti, presunutie, kopírovanie, zmena veľkosti, zrušenie oblasti.

          EV – cibriť kladný vzťah  medzi  človekom a živ. prostredím.

          Samostatná práca.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Vedieť vytvoriť maľované čítanie, tapety, koláž, maľbu,

          kresbu obrázka.

          Detský grafický editor.

           

          RNA, Texťáčik, Skicár, softvér Maľované čítanie

          Digitalizovať grafickú

          informáciu, vedieť používať tlačiareň, skener.

          RV a TĽK – naučiť sa vážiť si ľudovú kultúru.

          Demonštrácia, samostatná práca, vlastná prezentácia.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Osvojiť si prácu s digitálnou fotografiou, dokresľovanie, koláž.

          Fotografia spolužiaka, dotváranie.

           

          Program Irfan View

          Zapnúť a vypnúť fotoaparát, odfotiť objekt. Vytvoriť koláž nástrojmi výber, kopírovanie, prilepenie.

          TP a PZ – vedieť vytvoriť projekt a prezentovať ho.

          Kooperat. vyučovanie,

          samostatná práca.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Osvojiť si prácu s digitálnou fotografiou, dokresľovanie.

          Ľubovoľná fotografia, dotváranie.

           

          Program Irfan View

          Dokresliť fotografiu v grafickom editore, doplniť text.

          EV – vedieť využiť prvky ľud. kultúry.

          Prezentácia, samostatná práca.

          Princíp fungovania IKT

          Získať zručnosti pri práci s počítačom.

          USB, CD, DVD – ukážka, rozdiel

          Ikona, program, súbor, pomenovanie súboru.

          Vytváranie priečinku, ukladanie do priečinku

          Nadobudnúť prvé skúsenosti so súbormi, programami a priečinkami.

          OSR – nadobudnúť praktické zručnosti.

          Kooperatívne vyučovanie,

          Informácia okolo nás

          Práca s príbehom

          Vedieť vytvoriť komix.

          Plánovanie a zostavovanie komixu.

          www.rexik.zoznam.sk

          Vedieť vytvoriť komix.

          TP a PZ – schopnosť vytvoriť projekt, komix.

          Demonštrácia, sam. práca, prezentácia.

          Informácia okolo nás

          Práca s príbehom

          Vedieť vytvoriť príbeh.

          Plánovanie a zostavovanie príbehu.

           

          WordPad , WordArt

          .Vedieť vytvoriť príbeh.

          TP a PZ – schopnosť vytvoriť projekt, príbeh.

          Kooperatívne vyučovanie, prezentácia.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Osvojiť si zručnosti pri tvorbe animácií.

          Záber, animácia, postupnosť záberov, prehrávanie, zrušenie záberu

           

          RNA

          Vytvoriť animáciu v grafickom editore, prehrať ju a zastaviť, nastaviť rýchlosť prehrávania.

          OSR – nadobudnúť praktické zručnosti  pri tvorbe animácie.

          Samostatná práca.

          Informácia okolo nás

           

          Práca s grafikou

          Vedieť vytvoriť animácie.

          Fáza, animácia, postupnosť, nastavenie, prehrávanie, zastavenie.

           

          RNA

           Nastaviť počet fáz , vytvoriť animáciu kombinovaním obrázka a statického pozadia.

          OSR – rozvoj schopnosti  poznávania.

          Sam. práca, prezentácia.

           

          Informácia okolo nás

          Práca s multimédiami

          Vedieť sa „hrať“ so zvukmi.

          Prehrávanie zvukov, hlasitosť, zvukové efekty.

           

          zv. editor Audacity, softvér Koncert,

          Nahrávať  a prehrávať zvuky, meniť hlasitosť, pridať zvukové efekty.

          MEV – schopnosť narábať s multimédiami.

          Kooperatívne vyučovanie.

          Informácia okolo nás

          Práca s multimédiami

          Vedieť sa „hrať s rytmom.

          Melódia,

          postupnosť

          zvukov, tóny,  hudobné nástroje

          www.infovekacik.sk

          Komponovať(na

          úrovni hrania sa s

          notami, rytmom).

          MEV – schopnosť cítiť a tvoriť rytmus.

          Kooperatívne vyučovanie, didaktická hra.

          Informácia okolo nás

          Práca s multimédiami

          Získať zručnosti s prehrávaním videa.

          Film, video, prehrávač,

          spustenie, zastavenie.

          Práca s príbeh

          Oboznámiť sa s

          nástrojom na prehrávanie

          videa.

          MUV – schopnosť rozvíjať medziľ. vzťahy.

          Samostatná práca.

          Postupy, riešenie problémov, algoritmické myslenie

          Vedieť nájsť správne postupy riešenia.

          Riešenie jednoduchých algoritmov v detskom programovacom prostredí.

           

          softvér Panák, Kartičky,

          Riešiť jednoduché problémy , navrhnúť postup riešenia.

          OSR – schopnosť riešiť jednoduché algoritmy.

          Heuristická metóda, individuálne riešenie problémov.

          Postupy, riešenie problémov, algoritmické myslenie

          Osvojiť si jednoduché algoritmy.

          Riešenie jednoduchých algoritmov v detskom programovacom prostredí

           

          softvér Stromy, Váženie

          Postupovať podľa návodu, vytvoriť jednoduchý návod.

          OSR – schopnosť pracovať s návodmi.

          Individuálne riešenie problému, didaktická hra.

          Postupy, riešenie problémov, algoritmické myslenie

          Oboznámiť sa a nájsť správne riešenie pri logických hrách.

          Nájsť a opraviť chybu v návode, zoradiť kroky návodu v správnom poradí.

           

          Hry: Vlk, koza, kapusta, Misionári

          Postupovať podľa návodu, vytvoriť jednoduchý návod, hľadať chybu, hrať hry.

          OSR – schopnosť zostavovať pravidlá.

          Heuristická metóda, skupinové riešenie problémov.

          Informácia okolo nás

          Práca s textom

          Vedieť správne napísať list pre spolužiaka.

          Vety,  označenie textu,

          formátovanie textu( farba písma, veľkosť, typ písma, centrovanie).

           

          WordPad, WordArt, Texťáčik

          Porozumieť textovej

          informácií na úrovni viet.

          TP a PZ – schopnosť vytvoriť projekt, list.

          Rozhovor, samostatná práca, prezentácia práce.

          Informácia okolo nás

          Práca s textom

          Osvojiť si tvorbu ozdobných nápisov.

          Diplomy, pozvánky, plagáty.

           

          WordArt

          Vedieť používať WordArt.

          TP a PZ – vedieť použiť ozdobné nápisy.

          Samostatná práca, prezentácia.

          Informácia okolo nás

          Práca s textom

          Zvládnuť prepis básne, textu.

          Formátovanie textu na

          elementárnej úrovni.

          Porozumieť textovej

          informácií v kombinácií s

          obrázkami.

          OSR – cvičenie zručností pri písaní.

          Samostatná práca.

          Komunikácia prostredníctvom IKT

          Vedieť pracovať s webom.

          Web - písanie adresy, prehliadač, stránka, adresa webovej stránky.

          Zoznámiť sa s

          web stránkou.

          OSR – osvojiť si pravidlá komunikácie.

          Rozhovor, samostatná práca.

          Komunikácia prostredníctvom IKT

          Poznať školskú stránku, detské internetové časopisy.

          Školská stránka, odkazy, používanie detského internetového časopisu.

           

          www.bublina.sk, www.alik.cz, www.fifik.sk

           Porozumieť odkazom,

          vedieť sa pohybovať po

          stránkach.

          OSR – schopnosť využiť internet na vyučovaní.

          Problémová metóda, skupinové a individ. riešenie problémov.

          Komunikácia prostredníctvom IKT

          Zvládnuť e- mailovú komunikáciu.

          Posielanie, prijímanie e-mailov,

          netiketa,  e-mail,  predmet správy,  zmazanie e-mailu.

          Naučiť sa používať

          elektronickú poštu,

          dodržiavať zásady písania

          e -mailu.

          OSR – rozvoj e- mailovej komunikácie.

          Rozhovor, kooperatívna metóda.

          Komunikácia prostredníctvom IKT

          Vedieť si správne vybrať hru na internete.

          Vzdelávacie hry na

          internete.

          www.onlinehry.sk, www.smejo.info.sk

          Pochopiť možnosti

          využitia internetu ako

          zdroja vzdelávania a

          zábavy.

          MUV – naučiť sa organizovať svoj čas.

          Didaktická hra, metóda humoru.

          Informačná spoločnosť

          Osvojiť si ochrana súkromia,

          riziko, bezpečnosť.

          Oboznámenie sa s rizikami

          spojenými s prácou s

          internetom.

          www.ovce.sk, www.ovecky.sk, www.zodpovedne.sk

          Zoznámiť sa so

          základnými pravidlami

          práce na internete.

          OŽZ – osvojiť si pravidlá bezpečného správania sa.

          Rozhovor, problémová metóda, prezentačná metóda.

          Informačná spoločnosť

          Poznať čo je autorské právo, porušovanie práva, zdroje.

          Oboznámenie sa s pojmom

          autorské práva.

          Spoznať dôležitosť týchto

          pojmov.

          OŽZ – pochopiť pravidlá práv pri kopírovaní textu, obrázkov, hier, CD.

          Rozhovor, problémová metóda.

          Informačná spoločnosť

          Pochopiť - počítače na

          učenie sa,  počítače na hranie sa,  počítače pre umenie.

          Úlohu a význam počítačov v živote ľudí a spoločnosti.

           

          www.autoskolak.sk

          Spoznať možnosti a

          uplatnenie počítačov v

          živote.

          OSR – rozvoj schopnosti správneho využitia počítačov, pomoc kamarátovi.

          Didaktická hra, kooperatívne vyučovanie.

          Informačná spoločnosť

          Osvojiť si zručnosti pri správnych počítačových hrách.

          Správny výber počítačovej hry, pomoc kamarátovi.

           

           www.duplo.lego.com,

          Samostatne si vedieť spustiť hru.

          MEV – vedieť narábať s mltimed. informáciou.

          Didaktická hra, problémová metóda.

          Postupy, riešenie problémov, algoritmické myslenie

          Osvojiť si prácu v štvorcovej sieti, pohyb v sieti, vypĺňanie.

          Vypĺňanie štvorcovej siete

          podľa kritérií.

           

          softvér Pexeso, Domino

          Chápať pravidlá a

          obmedzenia, hľadanie

          riešenia.

          OSR – rozvoj log. myslenia

          Problémová metóda, didaktická hra.

          Postupy, riešenie problémov, algoritmické myslenie

          Poznať príkaz,  vykonávanie

          príkazu.

          Úlohy na príkazy hore, dole,

          vpravo – vľavo (v

          priamom režime).

           

          softvér Živý obraz, Izy Logo

          Pracovať, vyjadrovať sa,

          popisovať návod pomocou

          obmedzenej množiny slov.

          OSR – rozvoj schopnosti poznávania.

          Didaktická hra, samostatná práca žiakov.

          Informačná spoločnosť

          Osvojiť si bezpečnosť na internete, pochopiť pravidlá.

          www.bezpecnenainternete.sk

          Osvojiť si a pochopiť pravidlá  bezpečnosti na internete.

          OSR – poznať web stránky o bezpečnosti na internete.

          Rozhovor, problémová metóda.

          Informačná spoločnosť

          Chápať prácu na internete okrem iného aj  ako súhrn pravidiel.

          www.bezpecnenainternete.sk

          http://www.zachranari.sk/

          Pochopiť, osvojiť si pravidlá a vedieť správne poradiť pri práci na internete.

          OŽZ – poznať riziká práce na internete.

          Prezentácia, didaktická hra.

           

          Záverečné hodnotenie

           

          Ukončiť predmet, vyhodnotiť.

           

           

          1. Požiadavky na výstup

          Štvrtý ročník bude viac zameraný na upevnenie nadobudnutých vedomostí a zručností, ich rozšírenie a uplatnenie v úlohách zameraných na riešenie reálnych situácií, využitie pri spracovaní informácií a hlavne na rozšírenie tematického celku Postupy riešenia problémov, algoritmické myslenie.

           

          Žiaci si:

          • osvoja zásady písania textu
          • spoznajú prácu v grafickom editore zameranú na úpravu obrázkov –otáčanie, preklopenie
          • spoznajú prácu so skenerom, tlačiarňou a s rôznymi médiami – čítanie CD a zapisovanie na USB kľúč
          • osvoja si používanie USB - pamäťového kľúča a prácu s CD a CD mechanikou
          • naučia sa samostatne ovládať výučbový softvér
          • naučia sa uložiť informáciu do súboru, otvoriť ju, premenovať aj odstrániť
          • osvoja si postup prezentovania svojej vlastnej práce
          • spoznajú prácu s fotoaparátom a presun fotografie z fotoaparátu do počítača
          • dokážu využiť komunikačné možnosti IKT v škole
          • zistia prečo a pred kým treba chrániť počítač
          • spoznajú rôzne profesie, ktoré sú potrebné pri tvorbe edukačných

          programov a počítačových hier (výtvarník, skladateľ, animátor, scenárista, rozprávač...)

          •  spoznajú bezpečné a etické správanie v e-mailovej komunikácií a pravidlá na ochranu osobných údajov
          •  naučia sa využívať adresár
          •  spoznajú ďalšie detské webové stránky, zásady správania sa na portáloch
          •  získajú skúsenosť vo vyhľadávaní informácií a obrázkov na internete, ich správne používanie
          • osvoja si prácu s kľúčovým slovom, výber vhodnej informácie
          •  spoznajú detský programovací jazyk, elementárne príkazy
          •  osvoja si zápis/vytvorenie postupu, receptu, návodu a prácu podľa návodu
          •  v počítačovom prostredí spoznajú riešenie úloh pomocou robota, skladanie obrázkov z menších obrazcov, okamžité vykonávanie príkazov, vykonanie pripravenej postupnosti príkazov
          •  osvoja si riešenie jednoduchých algoritmov v detskom programovacom prostredí (kreslenie obrázkov, pohyb animovaných obrázkov)
          •  zoznámia sa s detským programovacím jazykom a jeho elementárnymi príkazmi

           

           

          1. Metódy a formy práce

               Pri voľbe vyučovacích metód a foriem prihliadame na obsah vyučovania, na individualitu žiakov a klímu triedy tak, aby boli splnené stanovené ciele a rozvíjali sa kľúčové kompetencie žiakov pre daný predmet.      

          Pri výučbe informatickej výchovy využívame najmä:

          • riadený rozhovor (aktivizovanie poznatkov a skúseností žiakov)
          • výklad učiteľa
          • problémová metóda (upútanie pozornosti prostredníctvom nastoleného problému)
          • rozprávanie (vyjadrovanie skúseností a aktívne počúvanie)
          • demonštračná metóda (demonštrácia s využitím dataprojektoru)
          • prezentačná metóda (prezentácia s využitím dataprojektoru)
          • kooperatívne vyučovanie (forma skupinového vyučovania – napr. vo dvojiciach)
          • heuristická metóda (učenie sa riešením problémov)
          • samostatná práca žiakov (s pracovným listom, s počítačom, s internetom)
          • projektové, zážitkové vyučovanie

           

           

          1. Učebné zdroje:

          Učebnica podľa odporúčania MŠ SR z konkurzu

          Program Drawing for Children, Logomotion, RNA

          Program Skicár

          Program Baltík

          Prezentácie v PowerPointe

          Pracovné listy vytvorené v Gimpe

          Edukačné DVD a CD (Ferdova matematika, Detský kútik a iné)

           

          Web stránky:

          Texťáčik, www.Kerpoof.com,    www.rexik.zozmam.sk,    www.infovekacik.sk,    www.bublina.sk,    www.alik.cz,    www.fifik.sk, www.onlinehry.sk,    www.smejo.info.sk,    www.bezpecnenainternete.sk,    www.ovce.sk,    www.ovecky.sk,    www.zodpovedne.sk, www.zachranari.sk, www.autoskolak.sk, www.duplo.lego.com

           

           

          1. Prierezové témy

           

          OSR– Osobnostný a sociálny rozvoj - rozvíjať u žiakov schopnosť tvoriť, pociťovať radostný zážitok  z objavovania novotvarov, rešpektovať navrhnuté pravidlá.

          ENV– Environmentálna výchova - posilňovať u žiakov pocit zodpovednosti vo vzťahu k prírode, zvieratám, poznávať rozmanitosti rôznych tvarov, naučiť ich starať sa o svoje okolie.

          MEV– Mediálna výchova - učiť žiakov, ako využívať média, naučiť sa s nimi narábať. Naučiť ich informácie z médií využívať pre svoju potrebu. Vedieť čo je autorské právo.

          MUV– Multikultúrna výchova - naučiť žiakov akceptovať rozmanitosti ako realitu danú prírodou. Rozvíjať u žiakov schopnosť rozlišovať a, naopak, porovnávať odlišnosti.

          DOV– Dopravná výchova – viesť žiakov k zodpovednému správaniu sa na cestách, rešpektovať pravidlá cestnej premávky.

          PPZ– Tvorba projektu a prezentačné zručnosti – vytvoriť vlastný projekt a vhodnou formou projekt odprezentovať na verejnosti.

          RV  - Regionálna výchova  - cieľom je vytvárať u žiakov predpoklady na pestovanie a rozvíjanie citu ku krásam svojho regiónu prírody, staviteľstva, ľudového umenia a spoznávanie kultúrneho dedičstva našich predkov.

           

           

           

           

           

           

          1. Hodnotenie predmetu

           

                   Pri hodnotení pristupujeme ku každému žiakovi individuálne. Neporovnávame výsledky detí medzi sebou, ale hodnotíme každého podľa jeho možností a schopností. Snaha každého učiteľa je pozitívne hodnotenie (nielen slovom a známkou). V danom predmete sú žiaci priebežne hodnotení podľa svojich výsledkov a snahy. Žiakov postupne vedieme, aby sa vedeli ohodnotiť sami, ale aj svojho spolužiaka. Na konci školského roka sú žiaci na vysvedčení klasifikovaní známkou.

                    V 4. ročníku predmet hodnotíme podľa Metodických pokynov č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy.